2015 Vidám, Napos Októberére Emlékezve

2015.10.30 16:05
Gyönyörű októberem volt. Most, szinte egész hónapban sütött a nap, és, ha az ember az arcát vagy testét a napsütés felé fordította, még kellemesen átmelegítette őt. Örömmel rugdostam a színes faleveleket magam előtt az úton, ahogy vastagon hevertek a lábaim előtt a járdán. Néztem, ahogy a kavalkád megelevenedik előttem, és beszívtam az avar kellemes, természetes illatát. Az ég is, valami hihetetlenül káprázatos kék volt, igazi, őszi, szikrázó égbolt, amilyen a nagy könyvben meg van írva. 
Amikor még gyerek voltam, gyakran hempergőztünk benne társaimmal, és hajigáltuk egymáshoz ezeket a színes leveleket, kupacot építettünk belőle, aztán beleugráltunk. De most már nagy, komoly, ember lettem, ilyet pedig egy nagy, komoly embernek nem illik csinálni. Azt is csak titokban . . . 
Mint minden ősszel, most is voltak hidegebb, esős napok is, melyek tudatosították bennünk, hogy újra itt az ősz,és nemsokára a tél is. Ameddig lehet, még élvezzük a természet adta lehetőségeket, elvisszük a családot túrázni, még kimegyünk kocogni a parkba, még teszünk egy sétát a kedvenc helyeinken, kiülünk egy pokrócban a kávézó szabadtéri részére relaxálni. Ilyenkor talán önkéntelenül is meditatív állapotba kerül az ember, és engedelmeskedik az ősi rendnek, miszerint ezen a vidéken ez az időszak a betakarítás, önmagunkkal való számvetés, befelé fordulás időszaka lelki szinten is. Ilyenkor megalapozhatjuka jövő év "termését" is.
Az évből eltelt 10 hónap, és mindenki összevetheti, hogy az újévi fogadalmaiból mennyit tudott betartani, mit ért el, és mit nem. A rövidebb távú célokat még gyorsan be is pótolhatjuk, hogy megnyugodjon a lelkünk. 
Gyakran ilyen tájban szokott jönni az első megfázási hullám, influenzajárvány, és nem véletlenül. A beváltatlan ígéretek és a túlhajszoltság benyújtja a számláját. Hiszen ilyenkor szüksége lenne az embernek egy szusszanásra, megállásra, szemlélődésre, amikor is kicsit felkészíti magát a télre, az elkövetkező időszakra. Ha ez nem sikerül, akkor jön általában a kényszerpihenő, amikor nincs más választásunk, mint megadni a testünknek-lelkünknek, ami neki jár. 
 
Mit is szoktunk ilyenkor csinálni, ha már elkerülhetetlenül meghűltünk?
Ez csillagjegyenként változhat :
 
SIR GOLDEN BLACK - féle vicces betegséghoroszkóp
 
Kos: Kit érdekel a nátha? Azt csinálok, amit akarok! Milyen nátha? Akkor is Én mondom meg a náthának, hogy mikor jöhet és mikor nem!
 
Bika: Kérek 8 kiló banánt, 4 kg narancsot, kiwit, szőlőt, ananászt, azt a 4000 Ft-os teát, a szopogatós cukorkából a kedvencemet, és légy szíves hozd a reggelit, ebédet és vacsorát a betegágyamba. . . Tudod, a kedvenc zsebkendőcsomagom ott van a kedvenc kiskanalam mellett. Ja, és én most nem tudok elmenni a kedvenc csokiboltomba, úgyhogy légyszíves . . . .
 
Ikrek: Csak a mobilomat, meg a skypeot, meg a laptopot, meg a kaputelefont, vezetékes telefont  tegyétek ide az ágyamhoz! És tegyétek töltőre! Az ágyat légyszíves segíts idetolni az ablakhoz, mert olyan egyedül érzem magam, és így kilátok az emberekre. Ja, hogy teát is hoztál? Miért is? Ja, köszi, nagyon kedves tőled. De maradj még egy kicsit, mert most úgyis van időm beszélgetni . ..
 
Rák: Nagyon szeretlek, drágám. Miután minden munkát és házimunkát elvégeztem betegen, azután készíthetek neked is teát az enyém mellett? Szeretsz még? MONDDD HOGY SZERECCC! 
 
Oroszlán: Fene ezt a betegséget! Le sem tudok normálisan feküdni anélkül, hogy a frizurám ellapulna!  De azért , ugye, most is fantasztikus vagyok? Azért mégiscsak nagyon jó vagyok még így betegen is?! Ugye? Én megmondtam!
 
Szűz : Ki kell mosnom az ágyneműket, ki kell fertőtleníteni a házat. Az udvart is. Minden nap. Talán minden nap 3szor lenne ideális. . . . A többiek viseljenek arcmaszkot, és félóránként használjanak kézferőtlenítőt. Vagy addig költöztessem le őket a nagyiékhoz?
 
Mérleg: Úgy teszek, mintha nem lenne semmi bajom. Működnie kell! Múkodjj! MÚÚKOOGGY! Na jó, beülök az ágyra. Csinálsz nekem egy teát?
 
Skorpió: És most, hogy ilyen cudarul elkaptam a betegséget, megyek és meglátogatom a haragosaimat és jól teleköhögöm őket bacikkal. Élvezettel fogom végignézni, ahogy menekülnének, de hiába. . . .
 
Nyilas : Ó, megfáztam! Olyan rosszul vagyok, hogy akár dolgozhatnék is valamit. Sebaj, legalább nem haragszik rám a főnök a határidő miatti csúszásért! Meg, ha kicsit jobban vagyok, elmehetnék bulizhatni a barátokkal, hiszen azért betegedtem meg, mert nem volt elég szabad időm magamra. 
 
Bak : Lázcsillapító - 2000 Ft. Antibiotikum 4652 Ft. Szopogató tabletta 695 Ft.Tea 285 Ft a piacon, gyömbér 450 Ft.  5 napot vagyok betegszabadságon, ami 10.000 Ft kiesés, tehát a fizetésem most 170.000 Ft lesz.
 
Vízöntő: Jaj, de jó, hogy megfáztam, mert most kipróbálhatom a hiper-szuper-csúcsojdonságú orvosi csodákat! Meg lemegyek a kanálisba és megnyalogatom a béka hasát, mert a múltkor azt olvastam, hogy gyulladáscsökkentő hatású. Így kell lennie, hiszen egy szaklapban volt. Egy próbát megér . . . Hátha
 
Halak: Mivan? Hol vagyok? Ja, valakinek be kéne vásárolni és megfőzni a teát. Aha. . .  De hát, most még nem gyűjtöttem össze a lelki erőmet. Na, alszom akkor előtte egyet. . . Ó, igen . . .
 
 
Természetesen nincs olyan, hogy tiszta jegy, (aszcendens, deszcendens és egyéb bolygóállások miatt) de remélem, hogy jól szórakoztak ezen a kis szösszeneten!
 
Kellemes, Vidám Őszt Kívánok :  Sir Golden Black

—————

Vissza